menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aster nu aanplanten

Ga naar meest recente reactie

Lino

Tekst aangepast

Lino

Ik zou op een kale plek in halfschaduw laagblijvende asters willen planten. Kan ik dit nu doen?
Ik denk aan Aster Woods Pink of Aster Dumosus. Of een andere maar wel niet hoger dan 40 cm.
Iemand hier ervaring mee (ev. foto uit jouw tuin)?
donderdag 25 juli 2024 - 13:07
Tuinprins

Tuinprins

Asters: de meeste soorten willen volle zon d.w.z. meer dan 6 uur zon per dag. Verder moet de grond goed draineren want te nat in de winter wordt door veel aster soorten niet gewaardeerd.

Persoonlijk zou ik laagblijvende asters in april/mei planten zodat ze voor de winter goed vast staan en meer kunnen hebben. Als je echter goed drainerende grond hebt zou ik dat nu ook nog wel aandurven maar zeker niet later als augustus planten.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 27 juli 2024 - 07:55
Lino

Lino

Dankjewel Tuinprins
zondag 28 juli 2024 - 20:26
Lino

Lino

We hebben zandgrond. Goed gedraineerd denk ik. Dus misschien ga ik de asters nog wel riskeren.
woensdag 31 juli 2024 - 08:53
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ook goed drainerende zandgrond hier, asters 5 jaar geleden in november geplant doen het nog steeds prima.
In een zomer met normaal weer zou ik het niet aandurven in mijn bodem iets te planten tijdens de zomermaanden.
woensdag 31 juli 2024 - 09:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).