menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Trachycarpus zaden gezocht

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

goeiemiddag

Ik ben op zoek naar zaden van trachycarpus. Het is mij eender welke soort het is...
Ik kan ruilen met volgende zaden:

kiwano
passiflora
datura wit
dahlia rood, oranje en paars
cleome wit
kruidje-roer-me-niet
rozemarijnstruikjes

1000maal dank

Sam
maandag 21 januari 2008 - 13:01
ines

Ines

Hoi Sbeetje U hebt aan mij palmboomzaden gevraagd moet U die dan nog hebben? U bent bij de voorlaatste zending dus volgende week...of einde deze week, tenzij er weer storm is....
maandag 21 januari 2008 - 16:27
ines

Ines

Ben ik toch juist met de naam dat Sam = Samuel B.?
maandag 21 januari 2008 - 16:28
sbeetje

Sbeetje

U hebt het aan het rechte eind. Er was wat verwarring opgetreden omdat ik een soms aangelogd was met de naam van mn broer...daardoor dachten sommige dat ik Miguel was.
Ma ik ga er proberen op te letten.
1000 maal dank voor de zaden. Weet je mn adres nog: dokter honore dewolfstraat 19, 9700 oudenaarde.
Heb jij een bepaalde plantenwens, waar ik je heel misschien kan meehelpen?

Oh ja, ik heb nog een fijn plantje voor jou. Je hebt mij al veel zaden cadeau gedaan, twordt tijd da ik eens iets terugdoe: "echium pink fountain". Niet geheel winterhard, maar gewoonweg schitterend. Ik heb nog nooit zo een grote bloemtros gezien.
Je zegt het maar of je interesse hebt. Dan stuur ik ze op zodra de plant groot genoeg is.

vele groeten

Sam
maandag 21 januari 2008 - 19:35
ines

Ines

Hoi Sam is oke ...moest U in de streek zijn dan leg ik alvast nog plantjes klaar, Oudenaarde is niet zover van hier. Enne ECHIUM dat zou ik wel willen als U eentje over hebt...
maandag 21 januari 2008 - 23:40
sbeetje

Sbeetje

hoi Ines

Ik zal het plantje wel opsturen, dat is gemakkelijker voor jou. Ik denk dat het binnen enkele weken groot genoeg zal zijn om verstuurd te worden... Das maar een kleine moeite voor mij.

Voor in het geval je echium pink fountain niet zou kennen: het is een kruising tussen echium wildpretii en echium pinnata (ik hoop dat ik het juist heb geschreven). Beide soorten zijn afkomstig van de canarische eilanden. Daardoor is de winterhardheid beperkt tot -5 graden.
De plant maakt een pluim van 4meter hoog en bloeit de volledige zomer.

Hopelijk heb ik eens de tijd om u eens bezoekje te brengen... Ik zou heel graag uw tuin eens bekijken...

groeten

Sam

dinsdag 22 januari 2008 - 12:51
ines

Ines

Dat ziet er in ieder geval indrukwekkend groot uit de plant en zal hier wel mooi staan in mijn tuin.
En ja deze zomer moet het zeker lukken hé Uw bezoekje of: er is nog een Paasvakantie ook hé
dinsdag 22 januari 2008 - 20:17
sbeetje

Sbeetje

ik behoor spijtig genoeg niet tot de mensen die een paasvakantie heeft .
2 jaar geleden, als ik nog student was, had ik heel veel vakantie, maja als je eenmaal op de werkvloer terecht komt, verandert er veel hee... Elke tijd heeft zo zijn voor- en nadelen.
Hoedanook, het zal er zeker eens van komen. Ik heb al heel veel berichten van je gelezen, en ik vermoed dat je een heel grote plantencollectie hebt. Ben je toevallig nie de eigenaar van Arboretum van Kalmthout of de plantentuin van Meise?

Oh ja, de plant groeit de eerste weken redelijk traag, de groei versnelt vlug, en de plant bloeit normaal gezien het tweede jaar met miljoenen bloemen. Oh ja, de bladeren kunnen een allergische reactie veroorzaken. Als je iemand bent, zoals ik, die graag overal aan voelt, dit is geen plant om veel aan te zitten... Een monster van een plant, in alle opzichten...

De plant die ik je ga opsturen is nu 3-4 cm, maar ik laat ze eerst nog doorgroeien tot 20 of 30 cm, zodat ze voldoening sterk is om op de post te gaan.

vele groeten

Sam
woensdag 23 januari 2008 - 21:11
ines

Ines

t'Ja die tijd van werken als een ander in verlof is heb ik ook meegemaakt, dat is het leven hé en toen wist ik waarvoor ....voor mijn gezin, ons huis en tuin (wel in die volgorde )
Toen een ander in bed lag de zondag was ik al mijn zaak aan het poetsen om 5u in de morgen...
Onthou goed: werk goed en veel terwijl U kan en nog jong bent!

Om mijn tuin eens te zien kan U op mijn site eens een kijkje nemen hé, de url staat hieronder (op klikken en genieten)

Alvast ook bedankt voor de plant en ik ben (oef) niet allergisch dat moet voor vele mensen kei
lastig zijn he.
woensdag 23 januari 2008 - 21:28
sbeetje

Sbeetje

Hey Ines

Lees ik het goed, en heb je een eigen zaak? Wat voor zaak heb je? Als ik zo curieus mag zijn

Ik ben lichtjes allergisch aan de plant, als ik de bladeren aanraak, dan komen er een paar minuten later allemaal vlekjes op mn huid. Da komt wrs door die heel fijne haartjes op de bladeren.

Die tip neem ik graag ter harte. Je hebt idd gelijk, zolang je jong bent, moet je met niks rekening houden. Ma vanaf je een eigen gezin hebt, wordt het allemaal iets moeilijker...

grt

Sam
donderdag 24 januari 2008 - 21:13
ines

Ines

Ja, dat is waar.
Nog iets of wat geduld voor de ontvangst. Ik stuur U gekiemde zaden van zodra het nog iets warmer is
samen met de anderen die erom vroegen. U kan ze dan oppotten en verder eerst nog wat in huis of serre verder opkweken.
vrijdag 25 januari 2008 - 20:08
sbeetje

Sbeetje

hey

Dat is gemakkelijk. Dan moet ik zelf prutsen om die zaden te laten te ontkiemen. Heel gemakkelijk, gewoon oppotten.
Die zaden zijn van eigen oogst hee, hoe groot is die plant die deze zaden voortbrengt? In welke maand begint da eigenlijk te bloeien?

grt

Sam
vrijdag 25 januari 2008 - 20:15
ines

Ines

Sam lees eens Uw vorig berichtje opnieuw... "Dan moet ik zelf prutsen om die zaden te laten ontkiemen"......? U moet juist NIET prutsen als ze al gekiemd zijn

De Trachycarpus is wel een boom hé.
Zie www.tuinonline.be onder exoten en dan exoten opkweken.
zaterdag 26 januari 2008 - 10:02
sbeetje

Sbeetje

verdorie, ik bedoelde eigenlijk dan moet ik NIET prutsen om de zaden te laten ontkiemen.
Ik was veel te snel gisteren.


grt

Sam
zaterdag 26 januari 2008 - 11:01
ines
zaterdag 26 januari 2008 - 11:47
ines

Ines

Even laten weten dat de rest van de post nog niet vertrokken is...maak jullie niet ongerust. Ik heb het momenteel te druk maar ik ben het niet vergeten.
dinsdag 5 februari 2008 - 19:05
sbeetje

Sbeetje

Niet opjagen, Ines, slecht voor het hartje. Ik heb tijd...
Die echium die ik je beloofd had, zal ook nog nie voor direct zijn... Nog een paar weken op de tanden bijten.

grt

Sam
dinsdag 5 februari 2008 - 19:26
ines

Ines

Nog efkes vermelden dat de kiemen al 0.5 cm boven de aarde komen piepen dus.... voor degene die nog palmkes moeten ontvangen, das nogal service hé
dinsdag 5 februari 2008 - 19:39
sbeetje

Sbeetje

amai Ines da gaat snel! Ja, over de service van je, valt zeker niet te klagen
Die echium begint langzaamaan sneller te groeien... Nog even geduld

groeten

Sam
vrijdag 8 februari 2008 - 12:47
ines

Ines

Ha Sam geduld heb ik al jaren hoor dat leert men met zaaien hé
vrijdag 8 februari 2008 - 18:42
sbeetje

Sbeetje

Sommige plantenzaden nemen inderdaad rustig de tijd om te kiemen. Geduldig zijn is in dat geval zeker geen overbodige luxe

groeten

Sam
zaterdag 9 februari 2008 - 22:40
sbeetje

Sbeetje

Hey Ines

Die Echium "pink fountain" die ik je beloofd had, heeft iets heel vreemds gedaan. Blijkbaar heeft ie nu 2 groeipunten, ipv 1. Wat ik eigenlijk nog nie gezien heb bij die soort.
Ik zal de 2 groeipunten er gewoon aan laten, je moet dan maar zelf beslissen wat je er verder mee doet.
De plant is intussen 7cm en heeft een 5 tal bladeren.
Ik laat ze nog even doorgroeien (als je dat goed vindt), en dan geef ik ze aan jou.
Misschien da ik je de plant best persoonlijk geef (ipv op de post te doen), dan is er minder kans dat het plantje bezwijkt, en dan heb ik je tuin ook eens gezien.
Ma we spreken dan wel nog af.
Hoe is het overigens met die trachycarpus zaden?

groeten

Sam
maandag 24 maart 2008 - 11:30
ines

Ines

Hehe.... goed... ze zijn gekiemd en hebben al blad, zijn eigenlijk gereed om te versturen maar als U toch naar hier komt hoef ik ze niet op te sturen, laat maar weten met een mailtje ...wacht overigens tot het niet meer sneeuwt dan kunnen we alles zien buiten hé
maandag 24 maart 2008 - 12:23
sbeetje

Sbeetje

Ik ben heel benieuwd welke soorten uw tuin rijk is...
tis inderdaad te zot om die trachycarpussen op te sturen, als ik toch één van dezer weken kom piepen...

vele groeten

Sam
dinsdag 25 maart 2008 - 12:34
ines

Ines

Hoi Sam, bijna alle soorten zijn te zien op mijn site...kom daar ook alvast eens piepen...
dinsdag 25 maart 2008 - 17:17
sbeetje

Sbeetje

Hey Ines

Ben je zaterdagnamiddag vrij? Dan kan ik eens je tuin bezoeken? Ben heel benieuwd.
En dan kan ik eindelijk die echium meebrengen, die is intussen 30cm.
Hoe is het gesteld met die trachycarpusjes? Leven ze nog

groetjes

Sam
woensdag 21 mei 2008 - 18:00
sbeetje

Sbeetje

Hoi Ines

Ik heb een probleempje. Weet je nog dat ik je beloofd had om een echium te ruilen tegen enkele trachy zaden. Ik had hiervan 3 planten. Waarvan 1 heel grote (diameter 1m). Nu zijn 2 ervan op sterven na dood.
Ik weet niet hoe het komt. Mss dat er nog mensen problemen hebben met de echium pink fountain.
Ik had bvb een paar weken geleden, 1 van die planten verpot, maar na 10 min begon te plant slap te hangen en na een uur hing ze volledig slap...
Verder zijn ze gevoelig voor toprot.

Het heeft weinig zin om je een zieke plant te geven. Misschien komen ze er terug door, wie weet...
Ik laat je nog iets weten.

groeten

sam
zondag 27 juli 2008 - 16:11
ines

Ines

Hoi Sbeetje sorry voor dit late schrijven... alle palmkes hebben al 4 blaadjes en ze lopen niet weg hé. Laat maar weten wanneer U ze kan afhalen
dinsdag 29 juli 2008 - 23:01
sbeetje

Sbeetje

Hoi Ines

Die Echium die ik je beloofd heb, is intussen 30-40 cm hoog. Heb je een bepaalde avond dat je vrij bent, of ergens in het weekend? Dan breng ik je die plant.

groetjes

Sam
woensdag 1 oktober 2008 - 12:59
ines

Ines

Hallo kom maar af, laat vooraf weten met een mailtje wanneer juist.....grtjs Ps voor andere plantjes breng een paar bakjes mee
woensdag 1 oktober 2008 - 13:18
sbeetje

Sbeetje

ok, ik zal een paar bakjes meenemen...
ik laat je nog iets weten

groetjes
woensdag 1 oktober 2008 - 20:15
sbeetje

Sbeetje

hey Ines

ik zou graag donderdag rond half zes langskomen. Past dit voor u? Dan kan ik je eindelijk die echium bezorgen die ik je al zolang beloofd heb.

groeten

Samuel

maandag 13 oktober 2008 - 20:09
ines

Ines

Oeie beste Samuel, ik zit vast deze week iedere dag tot het donker is (wij verhakselen vrijdag met een gehuurde machine en alles moet klaar liggen). Ik kan wel na 19.30u dan is het donker en kunnen we buiten toch niet verder werken....Dus als het kan na 19.30u ? Laat maar weten...
dinsdag 14 oktober 2008 - 20:10
sbeetje

Sbeetje

hey Ines

Ik zou direct na mijn werk komen. ik werk namelijk in Waregem. Dus dan was het nie ver om tot bij jou te komen. Ik woon wel nie ver van jou, ma tis makkelijker om direct na mijn werk te gaan.
Misschien kunnen we volgende week maandag afspreken om 17u30. Of een andere dag je zegt het maar.

groeten

Sam
woensdag 15 oktober 2008 - 12:31
ines

Ines

Is oké ! Maandag 20 oktober rond 17.30
Vergeet Uw lege bakjes niet
woensdag 15 oktober 2008 - 18:52
sbeetje

Sbeetje

ok, dat staat genoteerd. ik ben heel benieuwd naar die plantjes.

groeten

Sam
donderdag 16 oktober 2008 - 12:48
sbeetje

Sbeetje

hey Ines

het spijt me dat ik niet aanwezig was op onze afspraak. Ik had pech met mn wagen. Spijtig genoeg had ik niet je nummer om je tijdig te verwittigen.
Mijn oprechte excuses voor dit voorval.

groeten

Sam
maandag 20 oktober 2008 - 18:49
ines

Ines

Jeep, Sam das nie erg hé, het was prachtig weer en we hebben goed doorgewerkt , de koffie hebben we zelf uitgedronken en de taart is ook op
U hebt meer pech met Uw auto...hopelijk komt het goed en we spreken wel opnieuw af, de plantjes lopen niet weg
Stuur maar een mailtje of een PB voor een nieuwe afspraak ofzo
maandag 20 oktober 2008 - 19:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon