menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frankrijk

Ga naar meest recente reactie

Briquesoie

Briquesoie

Vanuit Zuid-Frankrijk ben ik ook aangemeld op deze site omdat het in je eigen taal zo gemakkelijk leest. Zijn er ook nog anderen in de buurt van Uzes/Avignon met wie ik ervaringen kan uitwisselen?
maandag 19 juli 2010 - 06:03
Jeannette1

Jeannette1

Hai Briquesoie,

Vanaf deze plaats wens ik je van harte welkom op dit geweldige, gezellige, leerzame maar o zo verslavende tuinadviesforum.

Op dit tuinadviesforum komen de leden vanover de hele wereld, dus het zal niet zo erg lang duren voordat er iemand uit Frankrijk zich aanmeldt.

Ik wens je nog erg veel suc6 met al je tuinieren en vergeet een ding niet A.U.B., wij zijn stapelgek op foto's!

Groetjes, Jeannette

maandag 19 juli 2010 - 11:44
LauraK

LauraK

Hallo Briquesoie,

Ook van mijn kant een hartelijk welkom op dit fijne, informatieve én verslavende
tuinforum. Er zijn veel kenners van (sub)tropische (kuip)planten op dit forum, dus als
je vragen hebt, is er altijd wel iemand die er een antwoord op kan geven.

Zelf heb ik in Manosque (Alpes-de-Haute-Provence) en in Lyon (Rhône) gewoond, maar
had daar geen tuin, en tuinieren was toen ook nog niet mijn hobby.

En ik sluit me bij Jeannette aan: foto's zijn meer dan welkom!

Groeten van Laura.
maandag 19 juli 2010 - 14:30
martinevanw

Martinevanw

hallo,
ik ben op zoek naar bomen, struiken, planten die het goed doen in Zuid West Frankrijk.
Dus in de zomer droog en in de winter redelijk vochtig,,,,
maandag 11 februari 2013 - 17:07
berenice

Berenice

van mij ook hartelijk welkom op dit mooie forum
al ben ik geen grote schrijfster , ik lees toch wel alles



Laurak

lang geleden he , hoe is het met uw tafeltjes hobby

grts Bernice
dinsdag 12 februari 2013 - 11:58
Briquesoie

Briquesoie

Hi Bernice,
ik kan me toch niet herinneren wat voor tafeltjes hobby ik heb. Maar in elk geval bedankt voor het warme welkom! groet

oh, ik zie nu dat het bericht ook aan LauraK was gericht .....

Enfin, nog even en dan kunnen we de tuin weer in, nu alleen maar schoonmaken, 't is ook hier in ZFr nog een dooie boel alhoewel ik wel een paar amandelbomen in bloei heb zien staan
dinsdag 12 februari 2013 - 12:09
berenice

Berenice

Briquesoie

het tussenmailke was bedoeld voor Laurak
die een heel mooie hobby heeft
hopelijk reageerd ze hierop he

grts Bernice
dinsdag 12 februari 2013 - 12:17
Briquesoie

Briquesoie

De bloeiende amandel

Struiken & Bomen

dinsdag 12 februari 2013 - 12:21
erice

Erice

Schitterend die boom.
Ik heb net buiten Nimes gewoond op een berg maar ik vond het tuinieren, ondanks een elektrisch sproeisysteem buitengewoon moeilijk. Hoewel ik het mooie weer mis en het buitenleven wat bijna het hele jaar door ging ( nou ja..lunchen deed ik altijd buiten )vind ik het hier een stuk makkelijker gaan.
woensdag 13 februari 2013 - 12:08
Briquesoie

Briquesoie

Ja, die boom staat ook vlakbij Nimes, aan de route naar Ales.
Tuinieren is idd moeilijker dan in NL. Ik heb vorig jaar een rotsgedeelte gemaakt in mijn grasvlakte. Ja, en ook met een besproeiingsinstallatie is gras houden hier moeilijk. Ik heb in die rotspartij planten uit de buurt gezet. Over een paar weken zal ik een paar foto's plaatsen, nu is 't nog wat saai. Hoop dat alles 't heeft overleefd. Ik heb in NL ook 3 fruitboompjes gekocht, ook daarvoor wachten of ze zijn aangeslagen .....
Groetjes,
donderdag 14 februari 2013 - 08:00
Paronoto

Paronoto

Laat ne keer een beeld zien van uw "paleisken"
donderdag 14 februari 2013 - 15:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon