menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Azara serrata

Ga naar meest recente reactie

dries944

Dries944

Mijn azara serrata die intussen al bijna 2 meter hoog is heeft gebloeid en nu zie ik overal kleine besjes hangen. Vorig jaar zag ik dit niet.
Ze zijn bleek dus weet nie of dit nog gaat verkleuren, zou dit dan eetbaar zijn??
Kun je dit ook zaaien zodat je nieuwe zaailingen krijgt?
Toch wel een mooie heester die groenblijvend is in milde winters.

Struiken & Bomen

zaterdag 23 juli 2022 - 22:36
sophora

Sophora

Giftig zijn de bessen niet maar of ze eetbaar zijn betwijfel ik.
zondag 24 juli 2022 - 12:47
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Plants For A Future (https://pfaf.org/) vermeldt die plant niet, en ik vind ook geen andere sites waar eetbare delen worden vermeld, dus waarschijnlijk niet eetbaar voor mensen.
zondag 24 juli 2022 - 14:32
dries944

Dries944

Foto van de gehele struik

Struiken & Bomen

zondag 24 juli 2022 - 23:12
Tuinprins

Tuinprins

Wat is de laagste temperatuur die de plant bij jou heeft verdragen?

maandag 25 juli 2022 - 19:23
dries944

Dries944

De winter van 20/21 heeft hij goed afgezien aangezien het een week lang bijna - 10 graden was snachts,overdag rond 0 denk ik. Na deze vriesperiode was bijna al het blad grotendeels zwart en viel daarna gewoon af. In de lente liep die gewoon weer uit met fris blad. De plant was wel een stuk kleiner dan nu op de foto.
Toch een sterke groeier deze heester.
Heb je deze plant al veel gezien Tuinprins en wat is jouw ervaring met deze plant??
maandag 25 juli 2022 - 21:20
Tuinprins

Tuinprins

Ik ken deze Azara soort niet dus vind ik het interessant om te weten hoeveel koude die nou eigenlijk verdraagt. Vaak lees je dat Azara soorten maar matig winterhard zijn en een beschutte standplaats nodig hebben. Die van jou lijkt me redelijk onbeschut te staan.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 26 juli 2022 - 07:44
sophora

Sophora

Ik heb hem 2 jaar maar heb geen bessen. Is volgens mij goed winterhard . Heeft toch - 12 ° gevroren .
Is een felle groeier. Ik had hem moeten snoeien na de bloei maar ben dat vergeten.

Struiken & Bomen

dinsdag 26 juli 2022 - 11:17
dries944

Dries944

Aan de oostkant van mijn struik staat een olijfwilg ma die bied niet veel bescherming tegen de oostenwind aangezien die maar een goede meter hoog is.
Wel heb ik gemerkt dat de struik veel witte en vlezige wortels heeft die redelijk oppervlakkig groeien.
Geurde bij jou de bloei Sophora?
dinsdag 26 juli 2022 - 15:58
sophora

Sophora

Dries dat kan ik niet zeggen. Ik heb niet zo een goede reukzin.
dinsdag 26 juli 2022 - 16:54
dries944

Dries944

Update, na vele regen en stormwind kwam de heester wat los in de grond te staan, heb deze dan een flink stuk ingekort en gesnoeid.

Zoals tuinprins zei staat deze onbeschut tegen de zuidwestenwind en kan eigenlijk wel beschutting gebruiken langs deze zijde.

Iemand een idee hoe deze heester te vermeerderen? Mss stekken?

Struiken & Bomen

zaterdag 27 januari 2024 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon