menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

anneke129

Anneke129

We hebben 16 jonge hibiscus struikjes geplant (1 tak met een paar uitlopertjes) 4 komen eruit de rest tot nu toe nog niet moeten we nog even geduld hebben of mogen we ze al wegdoen? We hebben die ook zo gekocht bij iemand.

Struiken & Bomen

dinsdag 2 mei 2023 - 11:29
Peterplant

Peterplant

Was dat een hobbykweker ? Dat is wel een heel lang iel plantje.
Kwamen de planten uit de volle grond of waren ze in pot gekweekt?
dinsdag 2 mei 2023 - 13:24
Tuinprins

Tuinprins

Hibiscus syriacus is een plant die zeer laat uitloopt. Als er over een maand nog niets te zien is dan kun je je zorgen gaan maken.

Heb het idee dat het zaailingen zijn die boomvormig zijn opgekweekt. Normaal is de tuinhibiscus een struik die uit stek wordt opgekweekt, niet uit zaad. Vraag mij ook af hoe lang het duurt aleer zaailingen gaan bloeien.

Gevalletje goedkoop = duurkoop?


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 2 mei 2023 - 16:28
anneke129

Anneke129

Ik heb dit gekocht bij een boer die dit kweekte hoe of wat weet ik niet t was 8 euro voor zo n takje dus zo goedkoop was dit niet
woensdag 3 mei 2023 - 08:44
leerling

Leerling

@Tuinprins
Wordt Hibiscus niet uit stek opgekweekt om zeker te zijn van de cultivar?

In onze vorige tuin (leemgrond) deed een zaailing die we van een buur hadden gekregen het in elk geval prima.
woensdag 3 mei 2023 - 11:06
Peterplant

Peterplant

Hibiscus wordt gestekt en vaak geënt. Zaailingen worden vaak gebruikt voor onderstammen.
8 euro voor een 2 of 3 jarige zaailing uit de volle grond is niet goedkoop, maar voor een boer die wat centen bij wil verdienen een normale prijs.
woensdag 3 mei 2023 - 16:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon