menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uithalen vlinderstruik en snoeien meidoorn

Ga naar meest recente reactie

Vlinderkers

Tekst aangepast

Vlinderkers

Hallo

Ik zou mijn (3 jaar oude) vlinderstruiken na de zomer willen vervangen door insectvriendelijkere struiken. Maar voor ik dit doe had ik graag geweten of dit makkelijk gaat? Zijn de wortels lang? Zal ik de wortels makkelijk uit de grond krijgen?

En dan had ik ook nog een 2de vraag. Ik heb een haag met eenstijlige meidoorn. Die zou ik wat moeten bijsnoeien zodat de takken niet tot de buren geraken. Ik heb gelezen dat dit het best in juni en in september gebeurd. Wat doe ik het best? Wacht ik het best tot in september om dit te doen?
vrijdag 7 juli 2023 - 00:13
Tuinprins

Tuinprins

Als je fatsoenlijk gereedschap hebt, bijv. een steekspade van Spear and Jackson, dan kun je vlinderstruiken die 3 jaar in de grond staan er gemakkelijk mee uithalen. Als er wortels achterblijven is dat niet erg want vlinderstruik loopt niet uit op wortels die achterblijven.

Eenstijlige meidoorn snoei je het beste op 7 juli tussen 13.00 en 17.00 uur ....
M.a.w. het komt niet op een dag aan. Ergens snoeien in de periode juli /eerste helft augustus is prima.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 7 juli 2023 - 08:38
Vlinderkers

Vlinderkers

Ok, bedankt. Ik dacht dat het in de zomer nooit goed is om te snoeien.
vrijdag 7 juli 2023 - 09:57
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

De zomer is net wel goed om te snoeien. Dan zijn de planten goed aan de groei en kunnen ze de snoeiwonden goed afgrendelen (inwendig afsluiten als bescherming tegen aantasting en bescherming van het transportsysteem). Alleen als het heel heet is, kun je beter niet snoeien.
vrijdag 7 juli 2023 - 10:12
Vlinderkers

Vlinderkers

Ok. Dit weekend dus nog niet
vrijdag 7 juli 2023 - 10:13
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).