menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien hibiscus?

Ga naar meest recente reactie

TasjaTuin

Tekst aangepast

TasjaTuin

Onze Hibiscussen moeten drastisch gesnoeid.
Nu begint er al zichtbaar bladknopjes te vormen. Eerder dan verwacht.
Kan ik ze toch nog snoeien?
zaterdag 30 maart 2024 - 21:49
Marianne v

Marianne v

Dag Tasja,
Als je snoeit stel je de bloei uit , dus zoals ik op het andere forum al zei , ik zou het niet doen
Je struiken gaan er niet van dood , mocht je toch snoeien, maar ze moeten van heel ver terugkomen om te bloeien
zondag 31 maart 2024 - 09:24
dries944

Dries944

Hibiscus bloeit op éénjarig hout dus normaal zal je sowieso bloei krijgen op de nieuwe takken die gevormd worden dit jaar!
Snoei kan dus.
zondag 31 maart 2024 - 11:33
Tuinprins

Tuinprins

Als je een al wat groter exemplaar van de Tuinhibiscus zeer sterk snoeit dan kan deze flink gaan bloeden. Op het sap uit de snoeiwonden groeit vaak een schimmel. Van het bloeden gaat de struik niet dood maar kan wel te lijden hebben.

Het bloeden zie je vaak alleen bij al wat dikkere takken en wat later in het voorjaar.

Hoe groot is die struik? Ik hoor vaak dat een struik 'verschrikkelijk groot' is, blijkt die 1.50 meter hoog te zijn!

Gegroet, de tuinprins
zondag 31 maart 2024 - 14:19
dries944

Dries944

Als die struik 2,5 m is mag je die gerust een meter inkorten, liefst op een droge dag.
Waar je een struik snoeit zal die meer vertakken dus ook meer bloemen op een lagere lengte.
Zo zullen de stammen ook verdikken en stevigere struiken vormen.
dinsdag 2 april 2024 - 21:09
TasjaTuin

TasjaTuin

Dank je wel.
woensdag 3 april 2024 - 11:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).