menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladhoudende wintervaste klimplant zelfhechtend zelfklevende

Ga naar meest recente reactie

hanjansen13

Hanjansen13

Hallo,

Ik ben op zoek naar een wintervaste blad houdende zelf hechtende klimplant die tenminste 1,50 meter hoog kan worden (zonder hier 10 jaar over te doen) om tegen een betonnen schutting aan te zetten (waar ik niet in mag boren, daarom zoek ik naar zelf hechtende klimplan). Ik heb al talloze sides bekeken, maar of ze blijven klein of zijn niet blad houdend. Enige die overal tegen kom is de Hedera, maar daar heb ik al 2 schuttingen mee, dus wil wat anders op de andere schutting. Hoeft niet de hele schutting te bedekken. Heeft er iemand nog een idee?
zaterdag 19 oktober 2024 - 16:54
LT

LT

Neen, hedera is volgens mij de enigste optie
zaterdag 19 oktober 2024 - 21:12
Peterplant

Peterplant

Ik heb zelf de Pileostegia viburnoides en de Hydrangea serratifolia al vele jaren. De Pileostegia is wel zelfhechtend maar niet heel fanatiek, de Hydrangea heeft bij strenge vorst wel last van bladschade.
Hedera is nog steeds de beste optie, er zijn een hoop bladvormen en kleuren.
zaterdag 19 oktober 2024 - 21:49
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Je kunt ook betongaas op palen ervoor zetten. Raak je de schutting niet aan. En dan is de keuze reuze.
zondag 20 oktober 2024 - 00:29
leerling

Leerling

Waarom beperk je je tot klimplanten?

Als het de bedoeling is om die betonnen muur aan het zicht te onttrekken, kan je er ook haagplanten voor zetten.
zondag 20 oktober 2024 - 00:41
hanjansen13

Hanjansen13

Dank allen voor de tips!
zondag 20 oktober 2024 - 17:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).