menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Takkenschaar

Ga naar meest recente reactie

Jules

Jules

Zoek een goede takkenschaar. Met een lengte van minstens 50 cm en met een (scherp) mes voor takken van minstens 3 à 4 cm. Liefst niet te zwaar van gewicht zodat het niet te pijnlijk wordt voor mijn schoudergewrichten. Kan mij iemand goede raad geven aub? Bedankt bij voorbaat.
vrijdag 12 september 2014 - 08:03
deHaan

DeHaan

Neem een Felco snoeiscaar in combinatie met een Felco snoeizaag en je kan vrijwel alle dikte,s aan.
vrijdag 12 september 2014 - 09:52
Polplastron

Polplastron

Ik ga helemaal mee met deHaan; zo'n snoeizaag werkt voor dikkere takken zeker zo goed als een takkenschaar althans naar mijn ervaring. Het probleem met zo'n takkenschaar is dat je toch al gauw (ik dan toch) wil proberen te dikke takken door te knippen en dat je daarbij rafelige snoeiwonden maakt. Met een snoeizaag heb je dat probleem helemaal niet als je een beetje weet wat je doet.

Groeten,

Pol
vrijdag 12 september 2014 - 18:37
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb een takkenschaar van de Aldi! Doet al jaren zijn werk en was zeer goedkoop in de aanschaf. Ik zou ook wel een Felco takkenschaar willen hebben maar de prijs van € 100,00 (of meer) houdt mij tegen.

Die takkenschaar is het enige stuk tuingereedschap dat ik van de Aldi heb. De snoeischaren van de Aldi zijn prut. Mijn moeder heeft er een en in mijn optiek kan die rechtstreeks in de vuilnisbak.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 12 september 2014 - 20:40
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb nooit op een euro gekeken bij de aankoop van gereedschap.
Goed materiaal is het halve werk zegt mijn vader altijd en hij heeft gelijk.
Leo
vrijdag 12 september 2014 - 22:13
deHaan

DeHaan

Gebruik een goedkope takkenschaar en een goede takkenschaar eens om en om, dan ben je gauw om.
vrijdag 12 september 2014 - 22:34
Tuinman65

Tuinman65

Ik geef hier ook deHaan gelijk.
Ik kan nooit geloven dat een takkenschaar van de Aldi goed materiaal is, tenzij je enkel takjes van 2 cm te knippen hebt en dan nog.
Al wat je in de supermarkten aan tuingerief koopt is rommel.
Leo
vrijdag 12 september 2014 - 23:21
Ginkgo

Ginkgo

Beste,

Een takkenschaar van Fiskars vind ik de beste die er op de markt zijn.
Deze zijn van carbon gemaakt, dus uiterst licht. De hoek van de messen staan ook zo ingesteld dat je bijna geen macht moet zetten om een tak door te knippen.

mvg,
Karel
zaterdag 13 september 2014 - 20:32
mia_heyl7

Mia_heyl7

Jules, mijn ventje gaf me er een cado, want zijn rug is kapot en ondertussen mijn schouders ook, maar ik heb een max van een schaar, helaas, merknaam er al af gesleten door't vele gebruik
zondag 28 september 2014 - 00:53
Wannus

Wannus

Ik gebruik af en toe een electrische kettingzaag van de Aldi ,
Ze is ondertussen een drietal jaren oud , indien dat niet voor
dagelijks gebruik is dit zeer aangeraden . Ze heeft al veel
doorstaan , dikke takken mee gezaagd , voor de winters een
paar uur brandhout gezaagd zonder problemen . Enkel contact
insteken en je bent vertrokken . Voor scharen gebruik ik Sandvik
en Felco . Kost ook stukken geld voor de periode dat ik ze
nodig heb per jaar , maar is toch goeie kwaliteit .
maandag 29 september 2014 - 19:02
Bombycilla

Bombycilla

Daar komen ongelukken van Wannus , voor een kettingzaag ben je toch wel wat ervaring nodig.
maandag 29 september 2014 - 19:14
mia_heyl7

Mia_heyl7

schoonbroer heeft een kettingzaag, en als die gebruikt moet worden, moet ik het verdorie doen, niks aan, alleen uw gezonde verstand erbij houden
maandag 29 september 2014 - 19:24
RdB

RdB

En bij dat laatste gaat het vaak fout. Toch even die tak afzagen met een kettingzaag terwijl je op een laddertje of trapje staat. Toch nog even die stapel hout afzagen terwijl hij geslepen moet worden of gespannen, of als je moe bent of als..... nou ja, de wonden zijn afschuwelijk en de ongelukken, naar ratio, veelvuldig. We betalen per slot van rekening al veel voor zo'n ding dus geen geld voor helm, handschoenen, broek, bril...

En ja. ik ben ook zo'n sukkel die tot nu toe de dans ontsprongen is en dat is meer geluk dan wijsheid. Maar dames en heren, hou bij dat soort krengen absoluut uw verstand erbij of zet hem uit en doe dat karwei een andere keer. Zo'n karwei loopt heus niet weg en uw tuin is er morgen ook nog!

Ruud
maandag 29 september 2014 - 21:49
mia_heyl7

Mia_heyl7

een vriend van ons, had de kettingzaag in zijn armen, en stak zelf de pries in, resultaat: arm bijna weg, gelukkig stonden er mensen vlakbij die de pries terug uit konden trekken
maandag 29 september 2014 - 22:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).