menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citroenplant groeit amper.. help

Ga naar meest recente reactie

JulieFelton

JulieFelton

Ik heb 2 citroenplantjes, zelf gezaaid uit een pitje.
Deze planten zijn nu 4 of 5 jaar oud en groeien amper niet.. ook zien ze er wat zielig uit - weinig blad en vanonder hangen de blaadjes naar beneden toe.
De laatste keer dat ik ze verpot heb, is 2 jaar geleden en sindsdien zijn ze eigenlijk niet meer gegroeid. Toen merkte ik ook dat ze amper wortels hadden, zo weinig dat verpotten zelfs onnodig leek..

Kan iemand me helpen met tips? Ik heb reeds mest gekocht voor citrusplanten, maar dit dit jaar nog niet gebruikt.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 17 april 2022 - 19:13
JulieFelton

JulieFelton

De 2 plantjes

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 17 april 2022 - 19:43
danny2

Danny2

Geef je plantjes eens wat bloedmeel is nu de tijd om voeding te geven.
Dat ze na de winter weinig wortels hebben is vrij normaal, zeker zaailingen.
Citrusplanten worden meestal geënt op de wilde citroen die veel meer wortels heeft en dus je planten beter laat groeien.

groetjes danny
zondag 17 april 2022 - 21:18
JulieFelton

JulieFelton

Bedankt Danny
Ik heb ze net verpot in een mengeling van potgrond en perliet. Ik zal ook wat bloedmeel geven
dinsdag 26 april 2022 - 09:38
bartmaris18

Bartmaris18

Gebruik EM (micro-organisme) voor de aanmaak van wortels. Dit gaat zeer snel. Maar zorg wel dat je basis, potgrond, goed is! En de citroenboompjes niet constant in zeer vochtige grond laten staan, laat ze af en toe uitdrogen. EM is een 100% natuurlijk product, zelfs grote bomen die het om één of andere reden moeilijk hebben, die kan je met een aantal grondige sproeibeurten, met tot 5% EM in het water, er weer gezond door krijgen. Heb je veel potten met mediterrane planten : wees alert op taxuskevers, de larven kunnen de wortels van die potplanten voor de volle 100% weg vreten! (ook hier zijn 100% natuurlijke, effectieve, oplossingen voor; aaltjes)
vrijdag 24 juni 2022 - 08:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon