menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar vraagje

Ga naar meest recente reactie

Siggy

Siggy

Hallo,
Een vraagje,kan een druivelaar voor buiten ,ook in een (onverwarmde)serre geplant worden.Of heeft dat geen zin.
Groetjes,Siggy
donderdag 9 juli 2009 - 11:18
matteke

Matteke

Uiteraard, daar doen ze het nog beter in !
donderdag 9 juli 2009 - 12:08
Toineke

Toineke

Is het toch niet beter in zo'n geval een druivenras te kiezen dat speciaal geschikt is voor de serre? Ik denk aan een Frankenthaler. Ik heb er drie staan. Volgens kenners de beste (blauwe) soort in een koude serre.
donderdag 9 juli 2009 - 13:11
matteke

Matteke

Als je moet kiezen tussen een Boskoop Glory of een Frankenthaler voor in een serre, kies je best een Frankenthaler. Deze is veel lekkerder dan een Boskoop Glory en geeft grotere vruchten.
donderdag 9 juli 2009 - 13:33
Siggy

Siggy

Hallo,

Mijn druivelaar is een Phoenix en heb die in een grote pot staan.

Siggy
donderdag 9 juli 2009 - 17:04
coriander

Coriander

hallo Siggy,

Ik ben pas terug uit het zuiden van Frankrijk en heb daar een druivenstok ( witte Muscat) in een (klein) potje gekocht. Ik zou dit ofwel tegen een Zuidmuur ofwel in een grote pot zetten. Hoe heb jij dat aangepakt? Hoe leidt jij de ranken? Men vertelde mij ginds dat de stok volgend jaar al druiven zou produceren....?

groetjes,
Coriander
maandag 27 juli 2009 - 19:58
Siggy

Siggy

hallo,Coriander
Ik heb de druivelaar ook nog maar pas,heb hem in een grote pot geplant,geef hem een beetje gedroogd koemest ,de ranken ga ik leiden langs bamboestokken .
Ik ben eigelijk ook maar beginneling.In het begin moet ge eerst de gewenste lengte en de ranken leiden en de druiventrosjes verwijderen.

Groetjes, Siggy
maandag 27 juli 2009 - 22:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon