menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien kersenboom en perenboom

Peggytje

Peggytje

Hallo,

Vorig jaar hebben we 2 kersenboompjes geplant. Ik heb ze bij het aanplanten bijgesnoeid.
Nu is mijn vraag of ik deze op dit moment ook nog de takken kan snoeien? Er zitten al nieuwe knoppen aan.
Ook heb ik een perenboom van enkele jaren oud en heb deze in de zomer verzet door werken in de tuin. Deze moet ook eens bijgesnoeid worden.
Gaat dit voor deze nog?
Heeft er iemand ook filmpjes of foto 's van hoe deze beide bomen te snoeien?
maandag 19 februari 2024 - 16:15
Tuinprins

Tuinprins

Kersenbomen snoei je in de zomer, niet nu. Kersenbomen zijn extra gevoelig voor diverse aantastingen als je ze in de herfst, winter of lente snoeit.

Perenboom kun je nu snoeien.

Op internet staan genoeg filmpjes die laten zien hoe je moet snoeien. Hierbij ook zoeken op de Latijnse naam van de plant. Peer = Pyrus communis, kers = Prunus avium.

Gegroet, de tuinprins
maandag 19 februari 2024 - 16:33
Peggytje

Peggytje

Bedankt voor de info. Dan ga ik de kersenboompjes pas in de zomer snoeien. Ik ging er vanuit dat alle bomen in de winter moesten gesnoeid worden.
De kersenboompjes staan ook nog maar van juni. Ben dus benieuwd of we er ook wel wat fruit van gaan hebben.
De perenboom heeft wel elk jaar bloesems maar de laatste jaren geen peren gezien. Maar heb de ook nog wel nooit gesnoeid.
maandag 19 februari 2024 - 19:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon