menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vroege aardappelen

Ga naar meest recente reactie

toponypy

Toponypy

hallo,
ik heb eergisteren voor de eerste keer zeer vroege aardappelen gepoot (Borwina). Moet ik deze nu beschermen tegen vorst? Vanaf hoeveel graden? Is een vliesdoek voldoende? Of kan deze variëteit tegen een beetje nachtvorst? Ze zijn geplant in een verhoogd bed volgens het 'vierkante meter tuin' principe.
Alvast bedankt

http://my-square-foot-garden.blogspot.com/
dinsdag 1 maart 2011 - 09:45
vinifera

Vinifera

Ik had ze al veertien dagen gepland met hetzelfde principe
en er ligt bij nog steeds een vliesdoekje op ?

Ik denk dat dit voldoende is


andere reacties welkom

dinsdag 1 maart 2011 - 17:43
squarefoot1

Squarefoot1

is dit de eerste keer dat jullie dit proberen op deze manier? het intreseert me ook wel omdat ik enkel op deze manier kan werken , eigenlijk moet de opbrengst dan wel goed zijn he , laat het weten
dinsdag 1 maart 2011 - 18:01
vinifera

Vinifera

Nog eventjes geduld ....

We zijn nog niet aan het rooien

Het principe dat ik wil toepassen is van zodra het groen +/- 20cm boven
de grond staat, dan ga ik aarde toevoegen en zo verder ...


dinsdag 1 maart 2011 - 18:05
toponypy

Toponypy

hallo squarefoot1,

je kan op de hoogte blijven door mijn blog te volgen. Het is inderdaad de eerste keer dat ik mij aan de groentenkweek waag en aan het squaref foot gardening principe. Fingers crossed.

http://my-square-foot-garden.blogspot.com/
dinsdag 1 maart 2011 - 18:07
squarefoot1

Squarefoot1

op de manier van jelle met zo een baak die je kan verhogen , of moet ik het anders zien??
dinsdag 1 maart 2011 - 18:09
vinifera

Vinifera

ziehier een fotootje


Groenten

dinsdag 1 maart 2011 - 18:17
toponypy

Toponypy

ik ga een dezer dagen nog wat foto's van de aardappelbak op mijn blog zetten, je zal zien dat ik verhoogde bedden gebruik van 25 cm hoog (of diep). Ik heb het aardappelbed tot de helft gevuld met grondmengsel en er de aardappelen in geplant op 5 cm diep. Naarmate het loof hoger groeit ga ik grondmengsel bijvullen en dit tot de bak tot de rand vol is. Tegen dan zullen de aardappelen kunnen gerooid worden, hoop ik. Maar nogmaals, het is zoals de titel van mijn blog laat vermoeden, een experiment, dus schiet niet op de pianist als het mislukt

http://my-square-foot-garden.blogspot.com/

dinsdag 1 maart 2011 - 18:17
vinifera

Vinifera

k'ben ook maar een beginneling

Ik kan met u meegaan

Het proberen waard zou ik zeggen


We houden jullie op de hoogte

dinsdag 1 maart 2011 - 18:25
squarefoot1

Squarefoot1

@ vinifera die baken van jouw zien er echt wel goed uit ,ik ga dit zeker volgen. zodra ik mijn bakken gemaakt heb maak ik ook een topic, mijn m2 ik kijk er al naar uit
grts Tim
dinsdag 1 maart 2011 - 19:25
Mandy

Mandy


Vroeg hoor, zelfs voor de Borwina........ hoop dat er geen al te hevige nachtvorst meer komt....... verder een heerlijke aardappel.... grote opbrengst en zeer goed ivm ziektes...... succes......... ...

dinsdag 1 maart 2011 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon