menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verspenen

Ga naar meest recente reactie

CarlVE

CarlVE

Graag had ik jullie advies, ervaringen gekregen in verband met het verspenen van cactuszaailingen.
Hoor en lees daar de meest uiteenlopende dingen over...
van zodra de eerste doorntjes zichtbaar (dus na een paar weken) zijn tot ze echt geen plaats meer hebben om te groeien of elkaar in het potje verdringen..
vrijdag 23 februari 2007 - 11:44
stekeltje

Stekeltje

ondervinding heeft me geleerd wat langer te wachten tot ze tegen elkaar groeien in het potje, en als je ze graag vroeger verspeend, ze met 2,3,4 in een groepje zetten, in gezelschap groeien ze toch beter
vrijdag 23 februari 2007 - 11:59
Pieter

Pieter

Na enkele weken is toch veel te vroeg denk ik hoor. Voor de meeste soorten doe ik het pas het tweede jaar.
vrijdag 23 februari 2007 - 12:48
Alain1

Alain1

Meestal verspeen ik ze na een jaar of langer!
Wat ik verleden jaar gedaan heb is ze verspenen na 5-6 maanden maar ze zijn volgens mij dan nog piepklein en te vatbaarder voor allerlei ongunstige omstandigheden.
Dus ... hou ik me weer bij mijn vroegere verspeen-tijd.
vrijdag 23 februari 2007 - 13:06
Wardje

Wardje

Na een jaar verspenen geeft het voordeel dat je zaailingen inderdaad veel gemakkelijker te hanteren zijn. Ze kunnen met andere woorden al tegen een duwke.
Echter, tot nu toe zaaide ik altijd in mei/juni en waren die zaailingen eigenlijk niet aan verspenen toe voor de winter. Misschien verander ik daarin wel als ik vroeger zaai, maar daar zal ik wel over berichten.
vrijdag 23 februari 2007 - 13:31
CarlVE

CarlVE

"...meer dan 1 jaar in de plastic zakjes..."
dus geen verluchting?...
geen afharding van de zaailingen?...
blijven ze dan een jaar in die gespannen lucht staan?...
vrijdag 23 februari 2007 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon