menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Narcissen

Ga naar meest recente reactie

cornelius

Cornelius

Tekenjare plooien nog voor de bloei de bloeistengels om en liggen de nog gesloten of open bloemknoppen op de grond. De bladeren blijven rechtop. Oorzaak?
maandag 25 februari 2008 - 09:13
iecee

Iecee

weet niet, is er niet van binnen de stengels aan geknabbeld
koop mooi stevige met korte stengels
koop ze bloeiend en zet ze in de tuin dan heb je er dubbel plezier van.
maandag 25 februari 2008 - 13:53
Esem

Esem

cornelius ,
Welkom hier op het gezellige forum van tuinadvies.

Nu om op je vraag te antwoorden heb ik ook een vraagje aan jou.
Staan de Narcissen vrij of in of onder de struiken ,of veel in de schaduw.
Of staan de bloemen in volle zon.

Zou het niet kunnen zijn, dat er poezen gebruik maken van jou Narcissen om zich er in te wentelen?

Persoonlijk heb ik het nog nooit ondervonden dat dit is gebeurd.

Heb je daar vroeger ook als eens last van gehad en zo ja is het veel meer voorgevallen de je Narcissen hun hoofd lieten hangen.

Gr Eddy,
dinsdag 26 februari 2008 - 01:22
Sandy

Sandy

zelf heb ik dat ook voorgehad, maar dan bij grote narcissen, die zo'n 50 cm hoog worden. Die moeten gesteund worden omdat de bloemen/knoppen te groot worden voor de stengel en dan valt die om. Maar je zegt niet welke narcissen, dus het is maar een gok.
groetjes
Sandra
dinsdag 26 februari 2008 - 09:14
Esem

Esem

Ik ben niet zeker maar het kan dat hier de oorzaak te zoeken is dat de wortels en een gedeelte van de knollen wordt aangevreten door knaagdieren ,zoals de veldmuis en de woelmuis ook woelratjes genoemd.
Misschien eens een bol uit de grond halen en een kijken of de bol daadwerkelijk is aangevreten.
Of zijn de boosdoeners misschien een larve van een of ander insect dat nu ontwaakt en zich te goed doet aan je Naecisbollen.

Even kijken ondesgronds wat er gebeurt.

Gr Eddy
dinsdag 26 februari 2008 - 11:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon