Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een boompje in onze tuin die naar mijn idee niet lekker groeit.
Er ontstaan lege takken en hij oogt niet mooi vol.
Wat doe ik fout, en wat kan ik doen om deze boom weer mooi vol te krijgen?
Dit lijkt me een laurierkers op stam die in verharding of zelfs in een pot staat? Een boom heeft vrije grond nodig rondom de stam om goed te gedijen. En wortels hebben ruimte nodig. Dat lijkt hier niet het geval. Mijn advies zou zijn de boom te bevrijden door het weghalen van tegels en in volle grond te planten.
Hij staat wel in de grond geplant. Niet in pot. Zie ook foto. Hij is door de jaren heen wel gegroeid, dus zou het niet kunnen zijn dat hij gesnoeid moet worden?
Zo te zien heeft die plant niet meer wortelruimte dan wanneer hij in een pot zou staan. Een beperkte wortelruimte zou de oorzaak kunnen zijn van beperkte groei. Die zaken gaan heel erg samen.