menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voeding voor frambozen

Ga naar meest recente reactie

Eve

Eve

Ik heb een door kunstmatige voeding gekocht voor rodendendrons and camelias. Op de doos staat dat het ook geschikt is voor frambozen, is dat zo? En kan dat dan ook voor blauwe bessen gebruikt worden?


donderdag 28 april 2011 - 17:41
guy_fruit

Guy_fruit

Zuurwerkende meststoffen die voor Rhodo en Camellia geschikt zijn, zijn ook te gebruiken voor blauwe bessen.

Voor frambozen zou ik gewone (goedkopere) samengestelde meststoffen gebruiken. Frambozen hoeven geen zuurwerkende mest te krijgen.
http://fruitabc.blogspot.com/2011/03/blauwe-bessen-bemesting-en-ph-voor.html
donderdag 28 april 2011 - 21:40
Eve

Eve

Dankuwel!
zaterdag 30 april 2011 - 11:35
Metrop30

Metrop30

Basis regel voor planten, bloemen en fruit is dat wanneer een plant fruit aanmaakt het in de NPK verhouding zoveel mogelijk van het element Kalium krijgt in verhouding tot de andere elementen.

K is de dik maker voor elk soort fruit.... zelfs voor uien onder de grond.

Een vloeibare plantenvoeding geniet de voorkeur boven een poeder plantenvoeding ivm de snellere opneembaarheid.
Nog beter is om een vloeibare bladvoeding te gebruiken...
een bladvoeding wordt direct opgenomen en er verzilt niks weg de grond in.

mvg,
Metrop
URL GEBLOKKEERD

donderdag 12 mei 2011 - 17:35
cetinel

Cetinel

nu niet voor het een of het ander hoor,maar je vertelt in verschillende topics hetzelfde beetje verdoken reclame voor jezelf??
donderdag 12 mei 2011 - 22:27
Borsalino

Borsalino

Kan je niet een moderator op de hoogte brengen van zulke reklame Cetinel?
donderdag 12 mei 2011 - 22:30
cetinel

Cetinel

heu...ik weet niet eens wie de moderators zijn,zien die dat zelf niet trouwens??
donderdag 12 mei 2011 - 22:37
Metrop30

Metrop30

leuk zo`n reactie zeg.... heb ik 2 x een zelfde andwoord moeten geven en krijg ik zo`n reactie gelijk..

i.p.v. dat je er wat van op gaat steken geef je kritiek.

Voor uw informatie...ik doe dit louter uit een hobby oogpunt, en mijn merk plantenvoeding is in Belgie niet verkrijgbaar en in Nederland nauwelijks verkrijgbaar.
Wij richten ons voornamelijk op landen met een simpele landbouw cultuur en de hydroponic branche waar je ook in Nederland niet voor hoeft te zijn.

jammer jammer deze reactie...
dinsdag 17 mei 2011 - 22:32
Metrop30

Metrop30

meneer Borsolini.... denk eens na over uw woorden als iemand op dezelfde manier op een schrijven van u zou reageren als u iets van u kennis wilt delen.
dinsdag 17 mei 2011 - 22:41
Borsalino

Borsalino

In U gat gebeten?
Draait Uwe winkel niet, beetje reklame maken?
dinsdag 17 mei 2011 - 22:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon